چهارشنبه ۳ مرداد ۱۴۰۳ |۱۷ محرم ۱۴۴۶ | Jul 24, 2024
محسن رضایی

دکتر محسن رضایی با بیان اینکه شعار «ما می‌توانیم» در زمان جتگ تحمیلی نمود عینی داشت گفت: اگر از دوران دفاع مقدس الگو بگیریم مشکلات قابل حل است.

به گزارش خبرگزاری حوزه، هشتمین یادواره شهدای طلبه مدرسه قائم‌(عج) چیذر با حضور دکتر محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام، و جمع کثیری از فضلا، طلاب و مردم منطقه برگزار شد.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به خدمات حجت‌الاسلام و المسلمین سید علی‌اصغر هاشمی در تاسیس حوزه علمیه قائم‌(عج) گفت: ما مدیون خون شهدا بوده و باید تمام تلاش خود را برای ادای دین نسبت به آنها انجام دهیم.

وی در ادامه به تشریح فضای سال‌های اول انقلاب و دفاع مقدس پرداخت و گفت: در آن سال‌ها دو سوال جدی مطرح بود، یک این‌که آیا انقلاب حفظ خواهد شد و دوم آیا تمامیت ارضی کشور نگه‌ داشته خواهد شد یا خیر.

رضایی ادامه داد: برخی تصور می‌کردند انقلاب اسلامی نیز مانند بسیاری از حرکت‌های صد سال اخیر ایران مانند مشروطه دچار شکست خواهد شد، اما رهبری داهیانه امام‌(ره)، حضور پرشور مردم و رشادت‌های جوانان انقلاب را مستدام و ثابت نگهداشت.

وی با اشاره به این‌که سال اول جنگ این دو سئوال را تشدید کرد خاطرنشان کرد: در سال اول در بسیاری از عملیات‌ها دچار شکست شدیم لذا زمزمه‌هایی در بین برخی از سیاسیون و جبهه‌ها مطرح شد مبنی بر اینکه این جنگ دست کم بیست سال طول خواهد کشید وقتی این زمزمه‌ها به گوش امام‌(ره) رسید فرمودند: اگر جنگ بیست سال هم طول بکشد ایستاده ایم و سیلی محکمی به گوش صدام خواهیم زد.

رضایی با اشاره به فرازهایی از تاریخ جنگ اظهار داشت: مشکلات حال حاضر کشور یک صدم مشکلات زمان جنگ نیست، بنابراین این سئوال مطرح می‌شودکه چرا مشکلات فعلی در نظر برخی حل ناشدنی به نظر می‌رسد، دلیل اصلی پیروزی ما در جنگ، ایمان و فکر قوی مردم بود در آن زمان شعارها کمتر بود و عمل بیشتر بود.

وی افزود: خیلی‌ها همین جوانانی که برای آنان یادواره گرفته‌ایم قبول نداشتند و می‌گفتند؛ این‌ها نمی‌توانند جنگ را پیش ببرند، اماتاریخ نشان داد آنان پشت استکبار را در هم شکستند.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به این‌که امام‌(ره) و نظام اسلامی با اتکا به همین جوانان در جنگ پیروز شد خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی ایران اولین حکومتی بود که بعد از دویست سال در یک جنگ هیچ بخشی از ایران را از دست نداد.

وی ادامه داد: جنگ نشان داد، اگر ملت ایران حرکت کند، هیچ مشکلی وجود نخواهد داشت، همچنان جوانانی که نه دانشگاه جنگ را دیده بودند و نه زیردست ژنرال‌های چند ستاره تعلیم دیده بودند، حماسه‌ای آفریدند و به همگان نشان دادند عمل مهمتر از شعار است.

دکتر رضایی با اشاره به این‌که در مکتب امام‌(ره) ایمان قوی را آموخته‌ایم بیان کرد: پیشرفت‌های امروز ما در زمینه‌های هسته‌ای و دانش‌های مختلف نتیجه رشادت‌ها و زحمات همین جوانان است.

فرمانده ارشد دوران دفاع مقدس ادامه داد: راهی که شهدا باز کردند تنها آزادسازی خرمشهر نبود بلکه روایت‌گری آزادسازی همه بن‌بست‌ها بود و « شعار ما می‌توانیم» به درستی محقق شد.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام به نقش ولایت‌فقیه در امر پیروزی کشور اشاره کرد و گفت: با ولایت می‌توانیم بر تمام مسایل پیروز شویم، البته باید دست از شعار کشید و وارد عرصه عمل شد.

وی پیروزی در عملیات‌های سال‌های دفاع مقدس را نتیجه فکر و ایمان رزمندگان اسلام خواند و گفت: وقتی ملتی اتکائش به خدا باشد، خداوند نیز آنان را مورد عنایت قرار خواهد داد و امروز اگر درس‌هایی که جنگ آموخته‌ایم ادامه دهیم همه مشکلات قابل حل است.

گفتنی است در این مراسم صادق خراسانی شاعر سرشناس انقلابی ابیاتی را در مدح امام زمان‌(عج)، امام رضا‌(ع) و شهدا قرائت کرد.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha